fredag 27 november 2015

I Nollfiskets tider.

I onsdags var jag iväg för att fiska skrubba igen. Jag skrev ju senast att vid skrubbafiske så nollar man sällan. Det skulle jag inte skrivit för det var precis vad  jag gjorde i onsdags :(  Inte ett pill på grejorna trots bra yttre förutsättningar. Så kan det gå, ibland är fisken bara borta eller finns där men inte vill äta.
Sol i onsdags
Idag skulle jag testa att fiska lite gädda som omväxling. Ett riskprojekt där nollningsrisken är stor.Jag skulle fiska ett par timmar i åarna i Göteborg/Mölndal. Vi har fått gädda strax över 10 kilo där tidigare men oftast nollar man, framförallt på hösten/vintern tycker jag. Det gav som väntat inget men man fick blöta grejorna och komma ut i alla fall :) Jag blev rejält blöt själv för regnet som skulle komma i eftermiddag  det kom mycket tidigare.

Regn idag
Svår tid med fisket just nu, regn, blåst och korta dagar. Men snart vänder det igen :) / Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar