torsdag 5 november 2015

Fiskepyssel och Guldsik.

Vi har legat lite lågt med fisket senaste tiden både jag och Niklas, mycket jobb och lite omotivation då vi båda känner oss väldigt nöjda med årets fiske. Niklas skulle i och för sig ner till sundet i två dagar för ett tag sedan  men blåsten satte stopp för det. Själv förbereder jag mig för kommande säsong med bland annat flugbindning och annat pyssel.


Flugorna hoppas jag kunna använda till laxfiske i Indalsälven till sommaren. Det gäller bara att få fiskekort vilket inte är helt lätt då trycket är hårt på detta fiske. Kul och spännande fiske är det hur som helst. Kanske kan man ta en tur till Lilla Edet med och testa laxfisket hemmavid. Om man inte fiskar själv för tillfället så kan man ju åtminstone äta lite fisk. Jag har en alldeles nyrökt sik liggandes för det ändamålet. Inte fy skam precis.



Nej nu blir det till att binda några flugor till. Sen får vi se om det blir något fiskat framöver, kanske imorgon redan.//Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar