fredag 23 oktober 2015

Brallar idag

Jag var lite tveksam i morse om jag skulle fiska eller ej då det blåste rejält, Ledig var jag och Catarina skulle jobba so what, jag drog iväg. Sol skulle det ju bli och bättre att sitta bakom spöt än ensam hemma hi hi. Det fick bli lite mete igen i en någorlunda vindskyddad å. Jag prövade lite olika platser under dagen. På en plats längs ån i oländig terräng står en säng med madrass kul. Undra hur den kom dit ?

Sängen med tillhörande håv.

Hur som helst nappade det dåligt från början, en enstaka mört bara. Jag knallade runt i det höga gräset och svettades, Hur jobbigt som helst är det. Här och där hittar man ett hål man kan stoppa in spöt i. 

Ser ni spöt ?
Det började nappa lite bättre framåt eftermiddagen, en fin bralle på 3 kg sög tag i betet och stångades en stund. Gott med lite tyngd,

Bralle på 3 pannor.
Sedan ville två små abborrar med blanda sig i leken och en mört till. Jag fick ett gott hugg så spöt höll på att flyga i, en bralle till var det som levererade rena karatehugget. Inte likt dom precis. Alldeles innan hemgång blev det en bralle till. Helt okay dag till sist tycker jag,// Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar