måndag 2 mars 2015

Äntligen ett vettigt fiske och pb.

I morse åkte jag iväg för att se om några idar hade vaknat till liv nu när mars månad har börjat. Det skulle vara uppehåll under dagen med regn/blötsnö framåt eftermiddagen även vinden skulle vara svag. För en gång skull stämde prognosen så jag fick en fin fiskedag med goa napp. Jag fick en id på första kastet sedan nappade det på hyfsat dom första 3 timmarna, 6 Idar upp och 1 tappad sedan dog det av helt och var nästan stendött fram till eftermiddagen då jag fick en till och missade 1. Jag fick en Id på fina 2,61 kg 57 cm som är nytt pb för mig. alltid kul med pb. Dom andra idarna vägde gissningsvis mellan 1,5- 2 kg ca. Även en vårtrött braxen och några mörtar blev det. Kul att fisket börjar att komma igång.//Anders

Id pb

Vårtrött braxen 

2 kommentarer: