torsdag 26 februari 2015

Odlingen levererar

Jag fick för mig att testa att göra en liten maskodling i höstas för skoj skull. Alltid bra att ha färska maskar hemma till diverse fisken. En hyfsat stor låda , jord, ett antal maskar och matning med grönsaksavfall är allt som behövs. Dom har förökat sig rejält under vintern i lådan så nu har jag en hel del mask till kommande fisken. Kul att ha något att trixa med under vinterhalvåret, speciellt denna vinter då det inte blivit mycket vettigt fiske. Men nu känns det som våren är nära och metrologiskt är det ju redan vår här i Göteborg. Linbyten på diverse rullar är på g nu och lite andra förberedelser inför fiskesäsongen. Idag var jag ledig men jag avvaktar med fiske tills nästa vecka om vädret tillåter då. Det är ju tidigt ännu men snart kommer säkert någon go rapport att fisket har kommit igång någonstans.// Anders


Maskar in action

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar