söndag 22 februari 2015

Äntligen en dag vid ån.

Jag hade bestämt att idag skulle jag köra ett metepass oavsett hur vädret var, jag står inte ut längre. Måste komma ut och lufta mig i naturen, stadsfiske var inget alternativ idag.Tror aldrig jag fiskat så lite som denna vinter, sicket jävla väder vi har haft. Varken det ena eller andra. Jag hade inga större förhoppningar om några napp idag , men man vet aldrig. Kanske en färna eller en braxen vaknat till liv. Som väntat hände inget på metspöna men som tur var tog jag med några jiggar och små vobblers. En liten gäddsnipa behagade hugga, allt som kom upp idag men man slapp i alla fall bli fisklös. Helt underbart att sitta vid ån i den fina miljön bara. Och till och med solen tittade fram en stund, vad mer kan man begära.//  Anders

Högvatten vid ån.

Gäddsnipan

Rejäla fiskfjäll vid vasskanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar