torsdag 26 mars 2015

Kikfiske dag/kväll

Åkte iväg på ett kikfiske i eftermiddags. Tanken var att fiska i både dagsljus och i mörker. Vinden hade mojnat till nästan stiltje när jag började att fiska. Lite dålig sikt på en av platserna bara. Jag testade 2 ställen i dagsljus, inte en fiskpinne syntes till på något ställe. Inväntade mörkret och gick i 1,5 timme på ett ställe, det enda jag såg var 3 pyttesmå plattfiskyngel. Inte ens en räka eller någon skrubba visade sig. Läskigt sterilt var det. Nytt pb på dåligt kikfiske för mig. Något var det som inte passade idag tydligen. Jag hade tänkt testa några mer ställen på hemvägen men struntade i det då det kändes hopplöst idag. Hem till soffan istället. Snart är det första April och då blir havsöringsfisket lovligt och man kan börja kikfiska på massa fredade områden igen, gott är det.//Anders

Tungaface

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar