tisdag 17 mars 2015

Skönt väder men dåligt fiske idag

Åkte iväg i morse för att köra ett id/färna pass  igen. Tanken var att börja ett par timmar där jag har haft bra fiske dom senaste gångerna och att sedan testa något för mig nytt ställe. Ett hyfsat napp men missad fisk var allt som hände på 3 timmar på första stället. Iväg till det nya stället och där nappade det direkt när grejorna kom i. En hyfsad id.  Gott tänkte jag  här är dom igång. Inte då, 3 timmar och 4 förflyttningar senare inget mer hugg. Åkte iväg och testade en färnaström som gav en färna sist men lika dött där. Där hade andra varit och fiskat sen sist vi var där, jävla skitgrisar som inte kan ta med sig skräpet hem utan kasta det längs ån. Kan man bära dit det kan man ta hem det. Kalla er inte sportfiskare.

Fy fan
Efter det fiskade jag där jag började i 2 timmar till men det var fortfarande stendött. 6 grader var det i vattnet idag. En id på 8 timmars fiske idag, så kan det gå ibland när dom inte är på humör eller på plats. Bara att ta nya tag. Trots dåligt fiske har man stor behållning av att vistas i dessa underbara miljöer längs dom här åarna.//Anders

I väntan på hugg.

Underbar miljö att fiska i.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar