fredag 11 december 2015

Ett litet fiske innan regnet.

Jag åkte iväg en sväng i morse ner mot halland för att kustmeta lite grann, tänkte testa något nytt som inte låg för långt bort. Enligt rykten hade det kommit upp några fina plattisar nyligen där jag skulle testa först. Det skulle börja regna och blåsa vid 12 tiden enligt prognosen. Jag hoppades att det i alla fall skulle bli några timmars fiske innan regnet skulle komma.

Innan blåsten och regnet

Botten kändes helt okay för plattisar  men inga napp fick jag på dom 2 timmar jag fiskade där.
Å andra sidan säger 2 timmar inget men att stå i ösregn är inget kul. Jag får pröva igen vid ett annat tillfälle. Stannade till i en hamn på hemvägen och testade en kort stund när det var tillfälligt uppehåll vilket resulterade i en skrubba.

Dagens fisk

Men det började att blåsa och regna strax igen så då drog jag hemåt. Skönt att komma ut lite med spöt ett tag i alla fall. Dom lovar sol och svagare vindar i helgen men då jobbar jag men jag hoppas att man kan läsa lite rapporter från andra som är lediga och har möjlighet att fiska. Lägger in en bild från hamnen nedanför Lindholmen när Helga härjade som värst. Inga dåliga vågor för att vara så långt in. Tur att granen stod kvar i alla fall./Anders


Helga härjar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar