lördag 18 april 2015

Riktigt bra Tungafiske!

Har sedan mitt förra inlägg varit ute några mer turer med vadarbyxorna. Med blandat resultat. Ena turen fick jag och Andreas varsin fisk exakt samtidigt vägande 350gr/510gr.
Så nu till gårdagens vadning jag gjorde ensam i mörkret. Stod i valet och kvalet ifall jag orkade åka ensam men tog beslutet och gjorde det vilket jag inte ångrar. inom loppet av ungefär 2,5 timmar har jag landat 6 Tungor där 5 av fiskarna väger mellan 460-770gr. Samt tappar en skaplig med. Sjukaste Tungafisket jag varit med om än så länge. Snacka om att dom verkligen var på hugget igår, till skillnad från dom flesta andra gånger då dom ratar agnet. Kul som fan var det iallafall! Tyvärr blir ju inte bilderna helt klockrena när man fiskar ensam men en sån dag gör det inget. :)

//Niklas

Perfekta självutlösarbilden.. Bästa jag fick iallfall, 770gr!

350gr tagen några dagar tidigare!





Dubblé!

1 kommentar: