torsdag 3 april 2014

Pb idag, det är alltid kul.

Jag stack iväg imorse för en dags mete igen. Väderprognosen var sol och svag vind och det är ju aldrig fel.När jag kom fram var det -3 grader men tempen gick fort upp, även på mig faktiskt. För jag fick fisk nästan med en gång jag började fiska, en braxen var det i 2,5 kgs klassen. Sedan hände inte mycket på någon timme, innan jag fick ett gott hugg. Fast fisk och en go liten fight tog vid. Vad får man se om inte en stor Färna, skitkul. Färnan var 59 cm lång men tyngde inte vågen till mer än till 2,45 kg. Men den hade kunnat vägt betydligt mer med lite hull på sig. Men vad gör det, min största Färna hittills görkul. Dagen var räddad. Det blev en Braxen till innan hemgång. Vi får gratulera våra norrländska vänner som var med Niklas igår och fiskade Piggvar, dom lyckades idag med att ta var sin reg på piggvar, grattis till er grabbar.//Anders

Glad gubbe hi hi

Varning för bävrar

1 kommentar: