onsdag 16 april 2014

Havsöringsfiske och möjlig Bäver i hamnen.

Var nere ikväll och kastade efter havsöring i hamnen , det blev 5 st öringar på en timme. Så det var bra fiske, dock ingen över mått tror jag. Det konstiga som hände var att det började bubbla någon meter ut när jag stod och kastade och upp dyker en säl trodde jag, men när jag tittat en stund när den simmar bort i ytan är jag nästan säker på att det är en bäver och ingen säl. Jag springer efter för den simmar länge i ytan.Jag är definitivt varken expert på bävrar eller sälar men har sett många sälar och en del bävrar bl.a bäver i Säveån och i kanalen vid lejontrappan i Brunnsparken. Men är det möjligt att en bäver kan vara så långt ut som vid Sannegårdshamnen. Finns det någon kunnig som på bilderna kan se om det är en bäver så skriv gärna en kommentar. Närbilden blev ej bra då det tog tid att få fram kameran.//Anders


Bäver ?

Dålig bild

2 kommentarer:

  1. Hej! Coolt, ser helt klart ut som en bäver. Ser bäver i princip varje gång jag är ute och fiskar lax här i Säveån (Jonsered). De verkar bli fler och fler för varje år.

    MVH/ Marran

    SvaraRadera
  2. Säkert en bäver, jag såg en ute på Tjörn förra året :)

    SvaraRadera