lördag 28 september 2013

Tunga spaning

Har varit ute på kvällarna vid några tillfällen på senaste tiden för att kika efter tungor på helt andra platser än där Niklas varit tidigare. Jag har sett tungor på alla platser men ingen har varit i sådan storlek att jag fiskat på dom. Bortser man från tungorna har jag sett skrubbor, simpor, tånglakar, sandskäddor, ålar och piggvarar. Piggvarar verkar det finnas på fler platser än man tror inte bara vid fjordarna vid Orust, mycket intressant.

Stod och jiggade i flera timmar på ett känt piggvarhak men nollade. När det blev mörkt blev det kikfiske på samma plats och då observerade jag flera stora piggvarar. Tyvärr verkar piggvararna ointresserade av att äta , dom verkar snarare sova när dom står på grundvattnet i mörkret. Var även nere i Bua och spinnfiskade efter havsabborre en kväll men det gav inget ( konstigt va ). Vid mörkrets inbrott kikfiskade jag även där vid ett ställe. Men såg bara småtungor,simpor och en skrubba trots kanonfin botten.//Anders


Kikfiske på gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar