lördag 7 september 2013

Båtavsked och piggvarsfiske

Igår var jag uppe vid Gullmaren för att hjälpa den nya ägaren till båten, Martin med att få på den på trailern för vidare transport upp till Vänern som blir ny hemmahamn för Gyltan. Det värmer i själen att det var en sportfiskare som köpte båten: Vetefan om jag hade sålt den till någon icke sportfiskare !!!. Jag bad Martin (Mycket trevlig kille) att han skulle skicka en bild på sin första fisk i båten. Det tog inte många timmar så kom en bild på en gädda. Lycka till Martin, må många stora firrar stå dig bi. Efter att jag tagit avsked av båten åkte jag upp till 8 fjordar för att landjigga efter piggvar. Inget dussinfiske men jäkligt kul när man lyckas. Det blev ingen piggvar denna gång bara en liten skrubba. Det var 15 de gången jag landjiggade efter piggvar och 6 st har kommit upp med topp på 1,48 kg. //Anders

Martin med vänergädda

Piggvar miljö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar