fredag 24 juli 2015

Lite fisken och fisken som uteblev

Det har mest blivit korta 4 timmars karpfiskepass hemmavid på semestern varvat med lite jiggfiske i älven. Inte alls vad vi planerat tyvärr. Vädret har ju inte varit det roligaste denna sommar så lusten för våra planerade fisketurer har uteblivit. Jag och Catarina hade planerat en del övernattningsfisken i tält vid olika vatten och lite fiske i havet, men då vill vi ha stabilt väder och det kan man ju inte säga att det varit gott om. Karpaktiviteten har heller inte varit hög i dammen vi fiskat i, inte en karp har behagat suga i sig mina boilies men Niklas har tagit några karpar när vi fiskat tillsammans. Jag kastar till höger och han till vänster på mina förmäskade ställen. Vem får fisken, Niklas förstås. Ingen rättvisa i fiskevärlden hi hi. Dock har det bara hänt ett par gånger men det kan teoretiskt fortsätta och då blir det nog ett rejält farsabryt. Tycker nog jag är värd en karp till nu, gärna en riktig feting. Vi får verkligen hoppas att det blir lite bättre väder innan sommaren är slut.//Anders

Räddaren i nöden

Karpar kom till pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar