onsdag 21 maj 2014

Gött Tungafiske!

Körde igår kväll ett par timmar efter Tunga i hopp om att få någon bättre nu efter senaste turernas bompass för mig. Började med att se några Tungor innan första ville hugga för Jens, 560gram! Sammtidigt som han fick fisken i fönstret fick jag en Tunga, på väg in mot land sprattlade den till kroken lossna och den hoppa över kanten, trots att jag försökte hålla den med handen. Typiskt... Revanschen kom några minuter senare då jag fick se en bättre Tunga som visade grymt intresse för masken innan jag fick krokat den. 810gram Tunga. Gott! Efter den fisken dog det av och vi beslöt oss för att bryta då man skulle upp klockan 6 och jobba. Trött kom man i säng vid kvart över 3 och fick några timmars välbehövlig sömn. Lättare att gå upp ur sängen med ett bra pass i bakfickan. =)

//Niklas

Rätt lika!


Jensa med ny art och fin Tunga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar