torsdag 30 januari 2014

Rapport från Sikfisket

Gick ner till Sannegårdshamnen vid halvelva tiden idag då jag var ledig. Tanken var att det skulle bli pimpelpremiär för säsongen.Jag hade varit nere efter jobbet några ggr i veckan för att kolla isen och för att se om det var någon där och fiskade. I förrgår var det en gubbe där som nollat den dagen men fått 6 Sikar dan innan, annars hade jag inte sett några fiskare där. I dag var det 3 gubbar där när jag kom ner, dom hade fått ca 5 Sikar som låg på isen. Fick napp direkt i första hålet och upp kom en Sik, kul det var ett tag sen sist. För mig blev det 10 Sikar under 2,5 timmars fiske, helt okay. Tappade även några. Det kom nog upp ett 25 tal Sikar på 4 man medans jag var där. Isen var ca 8 cm på den begränsade yta som vi var på.

Wigglerspö och mormyska var medicinen för dagen
Om ni ska ner och fiska där så var försiktiga. Det är absolut ingen säker is i  hamnbassängen, och blir det plusgrader till helgen som prognoserna säger så ruttnar nog isen fort. //Anders

Göta älv silver


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar