lördag 26 januari 2013

Klorocka igen

Igår var jag och Anders" Bios" Bengtsson på Gullmarsfjorden för att isfiska. Det var trögt från början men sen började det nappa vitling och lite sandskäddor. Det nappade i en jämn ström hela förmiddagen för att sedan succesivt dö ut nästan helt. Största vitling ca 350 gr. Jag hade turen att få min andra Klorocka som vägde 880 gr. Det är lustigt med fiske, jag har försökt få Klorocka massa gånger på denna plats som jag och Dan "Kattmannen" Lundqvist hittade 2011. Jag har varit med när 5 klorockor kommit upp men inte fått någon själv. Och nu har jag fått 2 st fångade vid 2 fisketillfällen i rad. Det var ren folkvandring på isen igår, räknade till 28 fiskare i vårat närområde.//Anders

Klorocka 880 gr

1 kommentar:

  1. Grattis till en häftig fångst! Har aldrig fiskat i gullmarn på vintern men väl efter gyltorna på sommaren. Ett underbart fiskevatten:)

    SvaraRadera