fredag 11 september 2015

ung tunga till gammal man.

Igår kväll följde jag med Niklas på ett tungafiske, det var ett tag sedan jag testade det. Tungafisket har jag inte haft någon tur med. jag har inte fått någon större tunga att nappa trots att jag fiskat på en del. På första stället såg vi en mindre tunga nästan direkt men det tog en stund innan vi såg någon som vi ville fiska på. Jag fiskade på några som inte ville nappa som vanligt för mig och Niklas testade på en som nappade direkt 350 gr vägde den. Jag fick syn på en finare tunga som jag fiskade på, la masken en bit ifrån ock efter ett ögonblick simmade den mot masken och förbi och på kroken och felkrokades givetvis så att man inte fick chansen mer på den. Jag fick till slut en liten tunga att nappa i alla fall. Dock inget pb trots att mitt är väldigt blygsamt. Tunga förbannelsen fortsätter hi hi.//Anders

Ordinär tunga

Mini tunga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar