torsdag 6 november 2014

Fiske pyssel m.m

Nu i dessa bistra tider får man ägna sig åt diverse fiskepyssel, vilket inte är helt fel. Jag hade en tid på 90 talet när jag byggde en del spön framför allt olika havsfiskespön. En period var det mycket flugfiske och då blev det mycket flugbindning. Nu är jag inne på mete och har tänkt att köra lite karpfiske nästa säsong. Jag har läst en hel del om karpfiske sista tiden och det är verkligen en pryl, betes och tackel mångfald inom karpfiske, nästan värre än något annat fiske jag prövat på. Spännande tycker jag. Så jag har börjat göra lite olika karpriggar och splicat leadcore leaders när jag varit ledig och inte vädret uppmuntrat till fiske. Kul pyssel i vintermörkret. Sen kommer man säkert inte att använda det mesta av det man gör, för man brukar få sina favoriter när man lärt  sig ett nytt fiske. Men det är själva pysslet och vägen dit som är kul. Niklas är i flyttagen och jobbar mycket så han har tagit en time out i fisket för tillfället. Själv är jag ledig på söndag så då ska jag försöka fiska.
Jag fiskade ett mörtmete häromdagen i älven här vid Sannegårdshamnen, det blev en del mörtar men ingen av större storlek.//Anders










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar