tisdag 14 oktober 2014

Piggvar och Tunga i siktet.

Körde ett kikfiskepass igår då vädret kändes okey för det. Det blåste lite men det funkade bra ändå. Jag fick se en stor piggvar rätt fort ca 4 kg som jag fiskade på men den var ej intresserad så jag fortsatte att kika runt. Fick en mindre piggvar att nappa, den tog direkt. Fick efter halvannan timme syn på en fin var igen på grunt vatten, försiktigt ner med masken och pang. Den tog direkt. 2,71 kg mäktig piggvar. Något varv till och sedan låg den där stor, stor tunga. Spännande men den var tyvärr inte hungrig ( som vanligt ). Mäktigt att se bara , den låg grunt så jag kunde uppskatta längden med hjälp av spöt till ca 45 cm. det var den enda tunga jag såg under kvällen. Händelserik och spännande fisketur var det.//Anders

2,71 kg Piggvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar