lördag 14 juli 2012

Rudafiske i västernorrland!

Blev en natts Ruda fiske i en av Norrlands bättre Rudasjöar. Träffade på en lokal kunnig fiskare som vi pratade med och han berättade givetvis att fisket hade varit extremt trögt och dåligt senaste tiden. Tråkigt för oss som bara hade en chans att komma ut, men vi fick ju iallafall göra ett försök! Blev fiske mellan klockan 18-06 med en landad fisk till Farsan på 1560gram. Sjukt cool och stark fisk. Synd att vi inte har något vatten i Göteborgstrakten som håller så fina fiskar. Efter 12 timmars fiske i dimma, regn, åska och 5 plusgrader var det gott att krypa ner i en varm säng brevid tjejen. Hoppas på att man besöker vattnet nästa år igen! Verkligen ett fiske som tilltalade både mig och pappa.

grymt coola fiskar som sagt!

Lätt och spännande fiske
// Niklas

1 kommentar:

  1. Mitt pb för ruda är 1911 gram tagen på en liten damm på hisingen :) dessutom ska det gå kilorudor i slätta damm, rudor på 1,5 - 2,5 kg + i sagsjön och delsjön. I dammen jag tog min ruda ska det finnas rudor på iafl 2 kg + har själv fiskat ruda i 8 år. Kolla min blogg :)

    SvaraRadera